Ultima modifica: 9 Giugno 2021

Erasmus Project 2021

Martedì scorso, 1 giugno, la classe II B ha partecipato all’ incontro online, organizzato dal nostro Istituto, con i
ragazzi delle scuole di Malta per la presentazione del lavoro su Dante Alighieri, relativamente al Progetto Erasmus.

Bellissima esperienza per i nostri piccoli! Per loro è stato interessante e curioso ascoltare i compagni  della scuola secondaria, che, guidati dal professor Mele, parlavano in Lingua Inglese.

Europe meet Dante Alighieri

We’ve had the pleasure to meet Erasmus friends from Malta: it was a really nice experience for teachers and children of the “II B Class of the Duca d’Aosta Primary School!

On the 1st of June we’ve taken part in the online meeting organized by our Institute to introduce  “Dante Alighieri” to the children of the Schools of Malta.

It was curious to hear other people speaking a language different from ours, but we’ve liked it so much.

Our mates were good to introduce us to one of the most famous poets in the world.

So, at the end of the meeting, we started drawing his portrait using our creativity.

The photos of the work have been included in a short, but nice video.

We hope you’ll like it, thank you and…  See you soon!

Teachers and Pupils of II B